10 de juny del 2013

Pastís Moka amb Swiss Buttercream de Cafè

El cafè és una de les meves perdicions, no se començar el dia sense prendre 1 ó 2 cafès i després durant el dia en cauen uns quants més...

Quan vaig veure aquesta recepta, que és de la Velvet Cakes, estava impacient per provar-la i aquí està: un pastís amb cafè per dins i per fora que té un gust intens a cafè.



Ingredients:

200 gr. de mantega a temperatura ambient
85 gr. de cacau en pols sense sucre
140 gr. de farina de rebosteria
200 gr. de sucre
4 ous
2 cullerades de llet
30 ml de cafè
1 i 1/2 culleradetes de llevat en pols

Elaboració:

Preescalfar el forn a 170ºC

Batre la mantega amb el sucre fins que la mescla estigui esponjosa i blanquegi.

Afegir el ous un a un batent entre cada incorporació.

Afegir el cacau i el cafè i seguir batent a baixa velocitat. Incorporar la farina i el llevat prèviament tamisats, alternant-ho amb la llet (començar i acabar amb la farina).

Engreixar i enfarinar un motllo de 20 cm. i fornejar durant uns 45 minuts o fins que al clavar un escuradents surti sec.

Treure del forn i deixar refredar dins el motllo durant uns 15 minuts.

Desmotllar i deixar refredar completament.

Per farcir i cobrir el pastís, fer una recepta de Swiss Buttercream i al final afegir-hi cafè al gust, jo hi vaig posar una tasseta de cafè express plena.

Muntatge

Fer un almíbar amb cafè:

50gr. de sucre
50 ml. d'aigua
2 culleradetes de cafè soluble

Posar el sucre i l'aigua en un  caçó i portar a ebullició, afegir-hi el cafè soluble i remenar una mica.
Deixar atemperar una mica abans d'útilitzar.

Tallar el pa de pessic en 3 plaques.

Posar la primera placa sobre la safata i sucar-la amb l'almibar de cafè. Posar una capa de Swiss Buttercream de cafè i repetir la mateixa operació amb les 2 plaques restants, la darrera capa de SMB l'extendrem també per tot el voltant del pastís formant un gruix uniforme i anivellat.

Finalment espolvorejar cacau en pols sobre el pastís i servir.


Si us agrada el cafè, aquest és el vostre pastís!!! Va ser un èxit total!!! Jo no em vaig poder resistir a repetir 2 cops!


Com veieu jo només vaig fer-lo de dues plaques, la tercera la vaig reservar per menjar-la durant l'esmorzar i cal dir que aquest pa de pessic està tant bo sol com muntat en un pastís. Deliciós!!!

Bones Postres!

Montse.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari, això és el que fa créixer aquest blog!!!