1 d’abril del 2012

Galetes Vieneses

Aquestes galetes em van semblar, a primer cop d'ull, molt bones i fàcils de fer i com que la xocolata és la meva perdició em vaig posar a fer-les sense pensar-m'ho gaire. I sí, són senzilles de fer i exquisites de degustar, us aniran molt bé per acompanyar el cafè o el tè, i també... en qualsevol moment del dia, jejeje....

Les vaig veure al magnífic blog de la Isabel de Aliter Dulcia, m'encanta com aquesta noia fusiona l'art i la cuina en una recepta. No us el perdeu!

Anem amb la recepta



Ingredients:

115 gr. de mantega a temperatura ambient
2 cullerades ben plenes de cacau en pols
125 gr. de farina
80 gr. de sucre glas
4 cullerades de llet

Elaboració:

Batre la mantega amb el sucre fins formar una crema esponjosa.

Afegir-hi el cacau i la farina i observar com queda la massa. Afegir 2 cullerades de llet.

Posar en una màniga pastissera amb boquilla arrissada i si al prémer ens costa molt que surti la massa és que hi manca més llet, afegir-n'hi fins que quedi surti per la boquilla sense problemes (jo hi he posat les 4 cullerades de llet).

Preescalfar el forn a 180ºC.

Formar les galetes sobre una placa de forn folrada amb paper de forn, s'ha de fer uns bastonets d'uns 5 cm.

Fornejar durant uns 12 minuts. No han de quedar toves ja que no enduriran un cop fora del forn, però tampoc cal torrar-les. La textura ha ser ser lleugerament cruixent.

Jo les he acabat aquí, però si feu desfer xocolata de postres amb una mica de llet al bany maria,  les summergiu per un dels extrems i les deixeu reposar sobre una reixeta; tindreu les autèntiques galetes vieneses per soprendre el vostres convidats .... o per donar una alegria al vostre estómac!!! 




Nosaltres les vam fer servir per acompanyar una bona crema catalana el dia de Sant Josep i la combinació va agradar molt. Us ho recomano.

Animeus a fornerjar-les, són simplement bones!!!

Bones Postres!

Montse. 

2 comentaris:

  1. Montse que pinta!!!!! me encanta el chocolate y estas galletas deben estar buenísimas. Besos

    ResponElimina
  2. Isa es una artista! y tu también! te han quedado impresionantes Montse!! un besote!
    Gisela.

    ResponElimina

Gràcies per deixar el teu comentari, això és el que fa créixer aquest blog!!!