18 de desembre del 2011

Cupcakes de Llimona amb Mascarpone i Fruits Vermells

Avui toca felicitar el Nadal, ja què la pròxima entrada probablement serà després d'aquesta data, així que  



 i també vull agrair-vos a tots els que llegiu aquest blog o en mireu les fotos o simplement hi doneu una ullada. Gràcies, tots m'ajudeu a fer-lo possible!

Aquests dies estic fent proves... s'acosten els dies en que hi han menjades familiars i haver de preveure els menús i sobretot les postres em té capficada. Per tant avui va una de les meves intentones per aquests àpats. Volia fer una cupcake lleugera i refrescant, un pastisset que no fos pesat i que deixés un bon regust... com veieu parlo en temps passat, això vol dir que no ho he aconseguit del tot, però us explicaré les claus per a que no us passi i el pròxim resultat sigui òptim.

Per començar, i com que parlem del final dels àpats copiosos, és millor fer mini-cupcakes (tindreu més èxit), jo n'he fet dels dos tamanys per fer proves.

La recepta és del curs de cupcakes que les fabuloses The Sister's Cakes van impartir amb la col·laboració de For the Cakes al mes de novembre. 



Anem per la recepta:

Ingredients:

200 gr. de mantega a temperatura ambient
240 gr. de sucre
300 gr. de farina
1 culleradeta de llevat químic
4 ous
Ratlladura d'una llimona
Fruits vermells al gust

Per fer el frosting:

250 gr. de mascarpone
200 gr. de sucre glass
1 cullerada d'essència de llimona

Elaboració:

Precalentar el forn a 180ºC.

Batre la mantega amb el sucre fins que blanquegi i ens quedi una textura esponjosa (semblant a la pasta de dents). Afegir la ratlladura de llimona ( a mi m'han quedat amb poc gust a llimona, n'hi podeu afegir més i també el suc de la llimona)

Incorporar els ous un a un mesclant bé després de cada incorporació.

Tamisar la farina i el llevat i anar-ho afegint poc a poc a la barreja anterior.

Tenir el motllo rígit dels cupckes preparat amb les càpsules als forats i posar-hi una mica de la massa, seguidament col.locar uns fruits vermells i acabar omplint fins a la meitat, en el cas del tamany gran. En el cas de les mini cupcakes omplir 3/4 parts de la càpsula i enfonsar-hi amb una mica de pressió un fruit vermell.

Fornejar durant 8 ó 10 minuts els petits i 20 ó 25 minuts els grans.

Deixar refredar 5 minuts en el motllo i després retirar sobre una reixeta fins que refredin del tot abans de decorar amb el frosting.

Per fer el frosting, batre tots els ingredients fins que quedi una textura cremosa.

Reservar a la nevera dins un recipient tapat durant almenys una hora abans d'utilitzar-la.



Com veieu a les fotos jo no aconsegueixo que el mascarpone aguanti molt temps amb la textura desitjada, el secret és la goma de xantana (que encara no tinc!, però que estic  punt de rebre, jeje). 
Tal com es va dir al curs, se n'afegeixen 3 gr. a la barreja i tot queda arreglat! 

Les ratlles del frosting les he fet pintant la mànega amb unes ratlles longitudinals des de la punta de la boquilla fins al final de la mànega, amb colorant en pasta de SK color poinsettia. Aquí també em falta molta pràctica, jajaja!!!!


Bé aquesta és la meva aportació per celebrar unes festes ben dolçes!

Espero que us hagi agradat i que practiqueu molt durant aquestes dies!

Bones Postres i Bones Festes!!!

Montse.

5 comentaris:

  1. Te han quedado muy bonitos, habra que probarlos.
    Besos, Clara-

    ResponElimina
  2. Menuda pinta tienen, maaaaadre miaaa!!
    Gracias por participar en el sorteo! un besote!
    Gisela.

    ResponElimina
  3. Ostres Montse no sabia el truquillo d'afegir goma tragacant per la crema... ho havia escoltat per endurir el fondant pero amb aixo ni idea!! M'han encantat els cupcakes, han d'estar bonissims!!
    un petonas

    ResponElimina
  4. Aquests cupcakes tenen una pinta espectacular!!! A més m'encanta la llimona, a veure si trec temps aquest nadal i poso en pràctica la recepta. Un petó.

    ResponElimina
  5. Oooohhhh, Montse, fas us cupackes espectaculars!!!
    Veig que ja tens uns quants premis... doncs aquí en tens un altre: enhorabona!!
    http://www.thepinkcakefactory.com/2012/04/galetes-happy-de-mantega-amb-nutella.html
    Una abraçada i felicitats pel blog, et segueixo!

    ResponElimina

Gràcies per deixar el teu comentari, això és el que fa créixer aquest blog!!!